Wednesday, August 1, 2012

alhamdulillah



bercukur, bertahnik dan menamakan baby pada hari ke 7 mengikut sunah dah pun selesai.
tinggal nak sunat dan buat aqiqah aisyah je.. insyaAllah.


p.s. : 1 entry ni aku buat dr pg smpi ke ptg.. kejap taip kejap tgk aisyah. kejap taip kejap aisyah merengek nak nenen. taip sket, aisyah dh berak plak...fuhhhh mencabar betul lar

p.s.2.: rambut aisyah mmg lebat+kerinting+halus.. ayah ngn yaei die puas mengerjakan smpai lentok2 member..tu pun tak licin sgt. ok lar tu.

9 comments:

NenetPenne (NP) said...

oklah tu...tak wajib kan cukur sampai botak kan???

apa perasaan dapat menenen anak sendiri? eh tak lucah kan soalan akak kan??

jangan manja2kan sangat wey, kang esok masuk kerja, satu apa pun tak boleh...

sayang baby aisyah...

NenetPenne (NP) said...

eh mek,tu harga apa menda tu?

etty said...

umak aih berat rambut si pipi merah ni....

Kak Lia said...

budak rambut tebal ...insyaAllah...anak yg cerdik akalnya....

Dulu2 berat rambut berapa sen je kan...skang ni..ha....300++..leh buat beli gelang halusss kan...ataupun anting2

Kak Lia said...

Net : Tahliq maknanya mencukur habis rambut bayi hingga botak samada bayi lelaki atau bayi perempuan. Sebaiknya tahliq ini dilakukan pada hari yang ketujuh daripada kelahiran. Rambut tersebut hendaklah ditimbang dengan emas atau perak atau wang yang kemudian jumlah itu disedekahkan kepada fakir miskin.

Kak Lia said...

Sumber dari sini : http://www.al-nidaa.com.my/artikel.php?id=145&action=view

hahaha..ampun kan macik lia yee

Benedict Bernard said...

wah nama dia esah ..

makcik rokiah said...

net : geli lar mula2..lame2 rase vangga laks sbb anak kita lapo cari nenen ibu die wahahahaa :))

etty : tu lar..patut pun preggy dulu ngilu betul miss V..

kak lia : mekaseh info itew :)

ben : haah mak pak aku mmg pggl kecit ni esah pun..:))

NenetPenne (NP) said...

lia: thanks for the info..kalau tak sampai ke sudah net tak tahu...