Monday, July 19, 2010

ayam ungkep

ayam masak ungkep
menjilat jari!!
ayam + bwg merah + bwng putih + halia + serai byk sket + kunyit idup + cili + air asam jawa
tumis semua pastu ungkep lar smpi masak..
pssttt catz sama tak resepi kite?
ke ungkep orang batu pahat lain dari org chaah?

12 comments:

ezam said...

lebey kurang sama dgn ungkep org selangor...

lazattttttttttttttttttt~

kucingorengemok said...

"ungkep" tu ada makna ye? apa maksud dia?

shah said...

Tak pernah dengar pun nama masakan ungkep ni...hahahaha, lepas masak, makan, mengungkit la pulak....:p

mamarempit said...

lom penah try masak..tp penah makan....ada lebih tak??? nape tk singgah umah...anto barang semangkok ke ...sepiuk ke...

NenekPenne said...

MIL selalu masak ni... dia masak sedap...

Benedict Bernard said...

ck.. nanti dtg umah aku kau masak k .. !

parkmeon said...

mak ai masak pakai cili padi. pastu letak jintan manis sket. terangkat!!

catz said...

aku ada buat entry ayam ungkep nih..hahaha..lebih kurang je kot.
sodapnyaaaa.. terliur mak.

makcik rokiah said...

ezam : same ek? celet lar! huhuuu

kog : ungkep tu rebus pehtu kene tutup periuk tu smpi masak..klu x silap lar :)

abg shah : ungkep ngan ungkit lain ok! cet

mama rem : dah lar nak mangkuk..periuk lagik tamak betul! hahaa

nek : same eh resepinya?

ben : voley dot com :)

pak meong : owh ade jugak letak ketumbar jintan..ye ye saye tau

catz : ade eh? zassssss..

catz said...

salam.

makcik rokiah, hr tu ko tanya pasal resepi ungkep aku kan..
ni ha..

http://catzscafe.blogspot.com/2009/10/ayam-ungkep-lada-hijau.html


sekiang.

lorem ipsum said...
This comment has been removed by the author.
文章 said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡