Lilypie First Birthday tickers

Thursday, March 29, 2012

my story

hari ni.. eh tak dah 2 3 hari dh saya ber-blogwalking ke TTC's blogs circle ..perjalanan kisah mereka untuk mendapatkan baby.. baca kisah mereka serupa dengan mengingati semula kisah saya 6 bulan yang lepas..

saya dikelilingi dengan ipar duai yg beranak pada tahun yg sama.. 3 orang anak buah serentak. duduk dikampung bersama parent yang mengharap. jiran2 yang meriah dengan budak2 dan suami yang berkerja jauh :(

memang ade byk sedara mara,tak sedara pun tumpang sekaki, kawan dan juga bukan kawan yg sibuk bertanya "dah ada isi?'...'merancang ke?'...' dah pegi cek?'... 'dah cuba petua...bla bla bla... owh pedih betul telinga. nasib pak inchik sgt memahami even dia lar pendengar sejati setiap kali hati ni terhiris2 menahan sakit *luv u :)*

usaha dan tawakal setiap hari, apa je orang tua cakap semua ikut, berurut, asid folic, b-complex, minum jamu, letak bantal masa bersama.. tapi pak inchik kan jauh setiap kali jumpa pun belum tentu saya ON.. itu belum kira sebulan tak jumpa sekali jumpa kene tido depan tv owhhh sadis hahahaa :)))

insyaAllah penghujung sabar tu ade manisnya :) even bile ada orang suruh sentuh perut perempuan mengandung pun saya buat, amek berkat katanye ..tp logik ke? dan setiap soalan2 kubur yang datang, perlian sinis dan mimik muka mengejek tu saya anggap sebagai doa je.

alhamdulillah 8 bulan punya usaha berhasil.. insyaAllah saya doakan kawan2 lain yg senasib dengan saya pun akan berhasil juga :)




upt test on 23 nov 2011... tak sabar nak tunggu pak inchik balik, paksa kawan teman ke klinik for comfirmation.. +ve jugak. bagitau pak inchik mase dia tengah keje, respon dia..' ai tak tau nak kate lar yang' huhhh lempang kan! :p

5 comments:

NenetPenne (NP) said...

letak bantal masa bersama?? bhahahaha.... bhahahaa


patutnya pak incik kata...
abang memang jantan yang hebat...

kalau sentuh perut pmpuan mengandung, dah letih dah buat..tak jadi2 jugak...

Wiyah said...

thanks sudi singgah blog wiyah..ingatkan makcik rokiah ni dah senja..alahai rupanya masih muda tra tang tang! hehe..btw nak tanya u stay kat kuantan ke? kat mana..ada masa bleh ngeteh ;-)

LYS said...

net : hahahaa.. haipppp!

wiyah : hehee i muda name je tua huhuu.. xlar duk segamat hubby je keje kat kem bt 10 kuantan:)

Irfa said...

ada yg bagi petua..lepas ON jangan terus bangun..telentang seketika..itu petua yng buat saya gelak..mungkin ye lah kot

zaren said...

salam.hye ! tahniah..mommy 2 be... sy da almost 3y blom ade rzeki.. sy dgn suami jauh..huu..doakan saye eh..
eh, org chaah eh, dekat je..sy yong peng..heee