Wednesday, December 3, 2008

kalau dah rezeki kite tu tak kemana.....

BERITA UTAMA

Turun 10 sen lagi

Oleh ZULKIFLI JALIL

PUTRAJAYA 2 Dis. – Kerajaan hari ini menurunkan lagi harga petrol dan diesel sebanyak 10 sen seliter berkuat kuasa tengah malam ini bagi membolehkan rakyat menikmati penurunan harga bahan api dunia yang turun secara ketara akhir-akhir ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dalam satu kenyataan berkata, petrol RON97 diturunkan daripada RM2 kepada RM1.90 seliter manakala petrol RON92 dan diesel masing-masing daripada RM1.90 kepada RM1.80 seliter.

‘‘Oleh kerana harga minyak dunia telah menurun secara ketara akhir-akhir ini, kerajaan telah membuat keputusan untuk sekali lagi mempercepatkan pengurangan harga runcit bagi membolehkan orang ramai menikmatinya,” kata beliau.

Ini merupakan penurunan harga minyak kali keenam sejak Ogos lalu sejajar dengan penurunan harga bahan api itu di pasaran dunia.

Penurunan harga petrol dan diesel itu dibuat ketika harga minyak mentah di pasaran dunia hari ini berlegar pada kadar AS$47.64 (RM172.93) setong.



********************************************************





ni criter semalam ok..
cam biase arr masuk2 opis bace paper dulu..nak layan berita kat tv..tak dapek nak nolong eh..bz sok ade exam...hu hu hu...



skali bace punyer bace..harga minyak turun lagik seposen...waaaaaaa..rugi woo isi full tank pagi tadi... ceh..mula larr nak menyumpah diri sendiri yg tak ikot perkembangan semase ni..ngah bising2 mengomel tu..** biase arr name pon MAKCIK ROKIAH...skali opismate datang...cube ko bace tarikh tu bile...???




ek..??




woo crite semalam eh..so..aku untung lagik arr aku isi full tank pg tadi..hahahahhahaa... sakai tol..kekkekekekekee... tak tahan sey...

patut pon isi lagi separuh rm34.67 jerk..kat resit pon dah tulis rm1.90/liter ....hahahahhaa....sengal!!.. ** sila jgn salahkan gambar di atas kerana cik kiah menggunakan handphone brand = 'brengsek'..

ni larr yg dikatekan..kalau dah rezeki kite tu tak ke mana...

ni kes kedua...opismate datang ajak bekpes dulu..die tak tahan cik kiah membebel pasal minyak tadi kot...hahahahha

cam malasssssss nak ke cafe..so ingat nak makan biskut ngan yogurt jerk pagi nih..malas..!!

sekali opismate yg lain datang bawak nasik lemak panas lagik....tengok nih...tak ke haru tu....

tu larr kan..KALAU DAH REZEKI KITA TU TAK KE MANA....ermm.. jempot makann......

sekian crite pagi 3 Disember 2008..


7 comments:

Benedict Bernard said...

nasi lemak tu sedaaaaaaaaaaaap

makcik rokiah said...

mmg sedap pong...

lagik sedap kalau kite jadik tukang makan jek....

hahahahhaha...sodap tol!

Dakjaat™ said...

kalau turun banyak sen takleh ker?? ni turun2 sikit2 takde gak beza sangat .. sikit sangat nampaknya .. huhuhuhuhuuH! takleh salahkan kerajaan gak ... huhuhuhuhuH!

lawat blog ni ... siongberantai.blogspot.com
comment2 ek? .. thanks! ;)

miss galaxy said...

wahai cik kiah oii
nasi lemak itu utk di mkn seorg diri ker
x mau kongsi2
amalan muia tau
sharing is caring
hahahahha.....

makcik rokiah said...

dakjaat..
turun sket tu pon byk beza taw...

makcik rokiah said...

cik anis...
almaklum larr..kite perot ade 7 tong...

tumpang amek bau bley arr..
nak??

Sara said...

jgn salahkan gambar di atas kerana cik kiah menggunakan handphone brand = 'brengsek' -- adehh kejang otot baca ayat ko nihh cik kiah